Senaste Inlägg

Bortlämnad

Japp, nu är det ensamt här hemma.
Vi skickade Nemo till Stenshult i eftermiddags.
Det är ju på landet och där smälls det inte. De kan höra nån smäll nån enstaka gång men då kommer det från stan så det är inte alls farligt. Här hemma smäller det ju hela tiden :(
Så bättre att han får koppla av och får lite ro nu.

För första gången har han också reagerat på kylan.
Förra vintern märktes ingenting och inte tidigare i vinter heller. Men två gång på två dagar verkar han ha fått ont i tassarna ute och har haltat ett par steg. Sedan brukar han glömma av det dock. Men jag smörjer med fet salva och än så länge har han inga sår på tassarna.
Killen blev bra orolig när det hände, eftersom han tyckte Nemo blev jättekonstig. Men det är ju inte så konstigt eftersom det säkert är svinkallt och gör ont på tassarna. Det har som inte blivit ofta, bara två gånger som sagt så det var väl salt eller jobbig snö just där det hände.

Han fick i alla fall springa lös på ängen idag med husse. Det hade smällt långt borta då men då var Nemo oberörd, eftersom han var vid skogen och sprang lös.
Så värst är som sagt bostads/stadsmiljö i kombination med smällare. Skrutten. Men nu är han på landet vilket känns skönt, även om jag tycker det är lite jobbigt att inte vara nära honom. Men imorn åker vi också dit.
Nu kan jag ju koncentrera mig lite på kaninerna, som har fått mindre tid nu med Nemo och allt.
Egentligen skulle vi ju inte ha dem hos oss förrän efter nyår (det var min tanke i alla fall), eftersom jag visste att de skulle få mindre tid i dessa dagar. Men de verkar i alla fall inte ha blivit så värst påverkade av ljuden, lite oroliga verkar de ha varit men inte så skrämda i alla fall.

Ögonen har blivit lite bättre på Nemo, fortfarande lite röda men nu får han salva i båda ögonen och denna gången tänker vi köra några extradagar så båda ögonen får tid att helt läka ut infektionen. Tack snälla Sofia för den oöppnade salvan, nu slipper vi oroa oss för att stå utan!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback