Senaste Inlägg

Då har det börjat...

Nemo är stundvis orolig och rädd om kvällarna.
Nu börjar smällarna...
Nyss var det en högt rakettjut, utan smällen, men han vet väl vad som brukar komma efter ett sådant ljud. Efter ännu ett ljud utifrån gick han ner från sin fåtölj och la sig under husses skrivbord.
Det är så otroligt jobbigt att se honom såhär. Och det enda vi kan göra åt det är att ignorera hans rädsla för att inte göra det värre :(
På onsdag ska vi handla så då blir det dap direkt. Vi hade ju dap halsband förra året men det verkade inte hjälpa ett dugg, så detta året ska vi testa sån dosa man pluggar in i väggen.
Sedan får badrummet stå öppet för där brukar han lägga sig om det smäller.
På kvällarna får det bli sele ute, för ibland blir han så stressad och drar som bara den och kan vi då åtminstone skona hals och nacke..

Usch, denna tiden på året är inget vidare.

Idag har han i alla fall fått en bra dag.
Killen träffade en bekant och de åkte ut och släppte hundarna på Landbadet.
Nemo gjorde det han var bäst på, det vill säga smutsa ner sig :p




3 Kommentarer

Postat av: Söderhund den 2009-11-21 @ 15:25:52
http://soderhund.blogspot.com

Usch jag bävar för smällandet. Killen åkte precis iväg med Boo in till stan, för att gå en liten runda, och jag har nu hjärtat i halsgropen för att de ska träffa på några hemska smällare. För om/när Boo hör dem för första gången vill jag i alla fall att hon ska vara med mig... Det är ju Boos första nyår med oss så jag vet inte alls hur hon kommer reagera. Blä.

Postat av: Maria den 2009-11-21 @ 20:59:29
http://www.guldhunden.se

Usch vad jobbigt. Vi hade smällare här i en timmas tid härom kvällen. Trots att jag ringde polisen hände inget och till slut fick Janne gå ner och säga till dem att vi faktiskt ville gå ut med vår hund. Då slutade de i alla fall. Vår plan för nyår är ett DAPhalsband och Zylkene, som båda ska användas från den 13 december och en månad framåt. Funkar inte det så köper jag hörselskydd till nästa år. Finns för polishundar, kostar typ 800:- tror jag. Men det får det vara värt!

Postat av: Anonym den 2009-11-21 @ 21:00:09

Usch vad jobbigt. Vi hade smällare här i en timmas tid härom kvällen. Trots att jag ringde polisen hände inget och till slut fick Janne gå ner och säga till dem att vi faktiskt ville gå ut med vår hund. Då slutade de i alla fall. Vår plan för nyår är ett DAPhalsband och Zylkene, som båda ska användas från den 13 december och en månad framåt. Funkar inte det så köper jag hörselskydd till nästa år. Finns för polishundar, kostar typ 800:- tror jag. Men det får det vara värt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback