Senaste Inlägg

Klickträning

Här kommer ett par bilder från våran klickerträning på kvällarna.
Just nu har vi bara börjat med det där programmet som jag tänkte sätta ihop på långsikt.
Har lärt honom att stå, vilket jag skulle vilja utveckla till dansa. Att han helt enkelt tar ett par steg också. Även om han lär sig snabbt så går vi lugnt fram. Kanske att vi har ett pyttelitet nummer på julafton? Med typ två-tre grejer att göra.. Vi får se. Jag ska försöka att dra ut på hans tricks lite, som det är nu gör han det alltid bara för den lilla stunden vi tränar på det. Det vill säga, han är lite dålig på att erbjuda konster och tricks. Men vad har man klickern till? ;) Så vi ska jobba på, så att han börjar inse att han faktiskt får bjuda till lite ibland innan han får gottan. Så som han gör utomhus när jag har med klickern. Då vänder han sig titt som tätt mot mig, kommer till mig etc eftersom han vet att det lönar sig.

Ni får ursäkta att bilderna inte är de bästa, är lite svårt att ta bra kort när han nyligen har lärt sig något och då vara i den positionen tills kameran fokuserat ;)


"Stå" som senare ska bli "dansa" om jag får som jag vill



"Sitt vackert"


Och avslutningsvis "buga". Och då tyckte Nemo att det var dags att jag la ifrån mig kameran haha



2 Kommentarer

Postat av: Maria den 2009-11-12 @ 16:04:09
http://www.guldhunden.se

Duktiga Nemo! Och duktiga du! Vad roligt, jag blir alldeles inspirerad här! Superfina tricks! Och jag som tycker att Oskar är duktig för att han precis lärt sig snurra skäms nästan när jag ser hur duktig Nemo är. Kul!

Postat av: nemo den 2009-11-14 @ 01:20:42
http://viharhittatnemo.blogg.se/

Maria: Ja, jag är faktiskt lite stolt över honom. Han är väldigt lättlärd, men sedan så älskar han ju klickern också och då är det är inte svårt att få honom dit man vill ;)

Snurra har vi aldrig testat, och det kräver säkert sin hund också så all cred till Oskar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback