Senaste Inlägg

Mattes bebis + nya familjemedlemmar

Får man kalla sin hund så?
Äh, det skiter jag i, för han är verkligen min bebis. Underbaraste.
Finns ingen som jag älskar så mycket som honom. Även om det låter konstigt för vissa.
Men som jag sa till killen idag när vi åkte bil...
Vi har ju varit på Ullared och shoppat och Nemo har varit i Stenshult och haft det bra. Vi kom direkt från Ullared och hämtade med oss Nemo, vilket innebar att hela bilen var proppfull med påsar och prylar.
Nemo fick då sitta framme på golvet vid mitt säte.
Det var mörkt ute, regnade och jag hade tidigare under färden sett en älg alldeles intill vägen.. så jag sa till killen flera gånger att köra lugnt och försiktigt (det gjorde han allt men jag sa ändå till).
Och så kom det..
- Jag brukar inte vara så rädd men det är en annan sak när jag har den jag älskar mest med mig i bilen..
(Han fattade ju vad jag menade, men skojade sa att han brukar ju alltid vara med i bilen när jag är med haha)

Men det är faktiskt så.
Klart jag inte vill krocka eller råka ut för någon olycka när jag och killen åker, men jag är mer orolig och rädd för att det skulle hända när vi har Nemo med oss, speciellt som läget var att han fick sitta fram med mig.

Sån är jag i alla fall.

Men nu till något annat.
På lördag blir Nemo storebror :p
Två nya familjemedlemmar ska flytta in, Molly och Nelly, som är systrar och 8 månader gamla. Och kaniner kanske ska tilläggas ;)

Molly och Nelly

Idag har vi köpt en stor hörnbur till dem (den tog hela platsen i bagaget och mer därtill) och jag har börjat göra ordning buren. Jag längtar som bara den!
Killen, som hela hösten har sagt blankt nej till kanin, mjuknade och ser nu framemot det nästan lika mycket som jag. Jag tror och hoppas att det inte ska bli något problem med Nemo, han är ju lättlärd och har ingen direkt jakt i sig. Snarare att han är försiktigt och lite smårädd för andra sorters djur. Och inklickad med råge är han ju så det blir nog som sagt inga större problem. I sådana fall löser vi dem :)

Idag undrade han lite när vi kom in med en stor bur och ställde en liten bit från hans ena plats.
Det skramlade en del när vi satte ihop buren (gallrena lät en del) så han var lite försiktig.


Så här ser buren ut!

Så ikväll körde vi ett klickpass vid buren. Han fick ligga bredvid medan jag öppnade och stängde, och skramlade lite med den. Inga problem, han var så fokuserad på klickern och godiset han fick :)
Och sedan trodde jag att det var slut på dagens klickpass.
Men icke.
Nemo satte sig självmant vackert, med tassarna upp i vädret. Sedan så stod han.
Utan att jag gjorde något, jag hade till och med lagt undan klickern.
Är så roligt att se honom sån, att han visar så tydligt att han vill klicka och att han numera bjuder på tricks.
Så självklart körde vi det vanliga klickpasset också. Stå - sitta vackert - ligga på sidan - buga.
Nu ligger han i sin fåtölj här bredvid mig i datarummet, nöjd och belåten :)



0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback