Senaste Inlägg

Odåga ;)

Tog en kvällstur i skogen med Nemo, för att fylla på lagret med grenar, blåbärsris och sånt till kaninerna.
Bäcken var torr så några lerbad blev det inte. Men Nemo var lite odåga och lyssnade inte så värst bra.
Först gick det som det brukar, han sprang men höll sig nära mig.
Sen när han hade ett litet ryck stannade jag helt enkelt kvar, gömde mig och satt med is i magen.
Det tog ett tag, sen kom han och letade.
Trodde då att han skulle ha lite koll men icke. Han kom, satte sig bredvid mig och sen drog iväg.
Och när jag skulle koppla honom för att gå hem lyssnade han inte alls. Ner vid återvinningen, spanade ut mot kvarteret, såg en annan hund och sprang ut på parkering. Så jag småjoggade lite för att se vad han tog vägen och då lunkade jag istället förbi honom haha. Han satt och väntade på mig därnere och tittade konstigt på mig när jag bestämt ropade Nemo och traskade förbi honom.
Odågan :p

Han har tillbringat alldeles för mycket tid med husse nu haha.
Han är ju med honom om dagarna och då får han ganska så ofta springa lös och ja... husse har inte direkt någon större inkallning på honom utan Nemo kan springa lite som han vill.
Så han glömde väl bort att det var matte han var ute med idag ;)

Nu är han iaf trött och kaninerna har fått gott om blåbärsris, enris och lite kvistar att gnaga på.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback