Senaste Inlägg

Sixten

Denna helg passar vi Sixten, killens mammas hund.
Han är väl söt och så, även om pudlar inte direkt är någon ras jag själv skulle titta på.
Problemet är bara att Sixten är van vid Stenshult och hus, och inte stan och lägenhet.
Vilket gör att han småskäller nästan hela tiden så fort han hör något. Vilket är ganska ofta när man bor i höghus och lägenhet. I natt fick han till slut sova i köket i sin säng för att vi skulle få sova. Och nu efter en lång morgonpromenad har han fått gå in i sovrummet. För han är van vid att få gå o lägga sig i sin säng om han skäller så vi får köra på samma här. Konstigt ändå, att han slutar så fort han får gå in i ett annat rum i sin säng..

Och när man har en sån här hund hemma är man glad över att Nemo sällan skäller.
Han kan säga till ett par gånger om det är något speciellt han hör eller om det ringer på dörren, men sedan vet han att det är bra och kommer till mig istället. Sixten småskäller istället hela tiden, och visst kan han tystna några sekunder när man säger att det är bra, men sedan är han igång i gen.. ja, inte gör det mitt redan dåliga morgonhumör bättre kan jag säga ;)

Jaja, det är bara att göra det bästa av det, ska försöka se om han är intresserad av lite aktiveringsspel senare idag.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback