Senaste Inlägg

Nyår



Tur att Nemo inte var hemma igår, för jäklar vad det smällde här.
Vi åkte ut till Stenshult på förmiddagen igår och så tog vi en långpromenad med hundarna. Båda fick springa lösa eftersom det är så mycket snö i skogen så dit in kommer de inte, utan det var vägen som gällde. Det kom ett par smällar långt bortifrån och visst reagerade han men inte mer än så.
Sedan åt vi god mat och satt kvar ett tag.
Vi åkte hem senare men Nemo stannade såklart kvar.


Nemo blev glad när vi kom (klickbar bild)


På promenad, kameran var givetvis med



Hundarna fick en bra tur


Här hemma smällde det så in i bänken. Riktiga bomber ju!!
Jag satt inne hos kaninerna vid tolvslaget. De tog smällarna bra men var lite rädd just vid tolvslaget så dom fick turas om att sitta ingosad i mitt knä i morgonrocken. Då var de lugna.

Visst är det fint med raketer på himlen och jag förstår att man festar in i det nya året, speciellt om man är ung.
Men jag måste säga att jag mest kände mig lite ledsen och bara önskade att det skulle vara över. Tänkte på alla djur som har ett helvete vid denna tiden på året. Även om vi var "hundfria" så ville vi inte fira nyåret. Vi resonerade som så, att vad fasen är det att fira egentligen när vi vet vilket helvete det är för alla skotträdda hundar (o andra djur). Jag skulle aldrig klara av att stå där med kompisarna på tolvslaget och fyra av en massa raketer när jag själv har en hund hemma som har stora problem med det. Så vi skålade i vin och satt vid våra datorer den största delen av kvällen.

Ute i Stenshult hade det smällt också, runt en timma vid 23.30-00.30. Så M hade suttit med hundarna på toaletten just vid tolvslaget. Nemo hade vankat omkring en hel del och just vid tolvslaget hade det varit som värst.
Men vid halv ett hade det slutat och hundarna hade gått ut för att kissa.
Skillnaden där är ju att Nemo kan släppa det värsta ganska snabbt, här hade han varit orolig hela tiden eftersom det smäller hela tiden. Han får vara kvar där tills idag eftermiddag och sen hoppas jag på att det hela är över och att alla smällare och raketer är slut hos folk.


Fint javisst. Men inte värt det, enligt mig.
Måste de verkligen låta så förbannat?!!


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback