Senaste Inlägg

Riktigt bra start på dagen

Ibland är vi så jäkla bra tillsammans alltså!

Startade dagen med en rask promenad varvad med jogging i ösregnet.
Nemo undrade vad som pågick, det hör liksom inte till vanligheterna att matte går upp lite efter nio och sticker ut på en joggingtur ;)
Så han var lite seg i början och det där ösregnet gjorde honom inte piggare direkt.
Men sen kom han allt i gång.
Och det bästa med regn är att det inte är så mycket folk ute.
Så jag släppte Nemo så han fick jogga lös bredvid mig.
Först ville han nog springa lite fritt men jag visade tydligt med en klapp på mitt lår att det är bredvid mig som gäller.
Och han var så duktig!
Sprang "fot" bredvid mig hela tiden när han var lös! Inte bakom, inte framför, utan precis bredvid mig hela tiden!
Han är så jäkla bra ibland. Vi är bra.
Så länge man är tydlig så vet han precis vad som gäller.
Och med tydlig menar jag att man liksom inte tänker så mycket på det. Inte lägger någon större vikt bakom det, utan bara koppla lös, säga att det är fot som gäller och börjar han tveka lite på vad som gäller räcker det med ett "aahah, här är det".
Berömma lite, inte för översvallande, men ändå så att han håller energin uppe :)
Sen när vi kom närmare vägen blev det koppel och vi avslutade med att han fick rejsa av sig på en fotbollsplan.
Riktigt bra start på lördagen :)
Och just det, igår kväll var jag ute en halvtimme på gräsmattan utanför oss med både Nelly och Nemo.
Nemo fick en ben, och Nelly fick känna lite gräs under fötterna.
Bilder och film på det kommer så fort vi har internet hemma igen :)

1 Kommentarer

Postat av: Maria&Oskar den 2010-07-27 @ 11:05:05
http://www.guldhunden.se

Det låter helt underbart! Älskar när det bara funkar sådär, utan att man behöver göra så mycket. Man är bara tillsammans och allt är bra. Duktiga Nemo och duktiga matte!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback