Senaste Inlägg

Alma is in the house

Alma kom hit idag istället för igår.
Det har varit som jag anade, Nemo har bestämt visat vems hem det är.
Ska Alma dricka vatten springer han dit och ställer sig framför henne. Ska hon gå ut genom dörren tränger han sig före för att gå först. Klappar man henne lägger han sig i knäet. Och Alma bara finner sig i allt.
Och man kan inte säga ifrån till Nemo för bestämt heller för då tar Alma åt sig.

Som tur är det bara såhär första dagen max, sedan har Nemo vant sig.

Och tills dess försöker jag dämpa honom genom att träna lite under tiden. Som att han får beröm och godis när han är snäll, och sköter han sig inte ber jag honom gå undan eller så skjuter jag undan honom lugnt men bestämt och så får han en ny chans att vara med. Då brukar det funka bra. Men visst är det lite enerverande, att se sin egna försiktiga hund passa på att trycka ner någon annan, bara för att han kan.


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback