Senaste Inlägg

Åska och skendräktighet

Idag stressade jag som en tok på jobbet för hinna hem till Nemo strax efter lunch, så att han inte skulle vara ensam hemma för länge. Husse har nämligen fått jobb nu men än har vi inte flyttat så det kommer att vara lite kämpigt nu med hundvakt och liknande i dryga månaden.
När jag kom hem åskade det så det blev ingen rolig promenad för Nemo. Han var mest rädd och ville hem igen. Träffade på grannhunden, som var väl intensiv och Nemo ville inte ens hälsa på henne utan stod bara bakom mig.

Så vi gick in ganska så snabbt igen. Låg och vilade och sen när det slutat åska o så tog vi en längre promenad på eftermiddagen. Då fick han bära klövjeväskan och gå lös en del. Så duktig!!
Jag blir så stolt över honom. Som när vi mötte på folk i dalen, då gick han så duktigt fot bredvid mig och jag kände mig jättestolt :)

Nelly har ju varit i brunst och nu är hon skendräktig. Molly har ju boat och hållt på länge men Nelly har varit bra. Men så nu kom det för första gången. Hon har byggt ett fint bo i sitt hus, med hö, halm och en massa päls.
Dock blir man mer eller mindre tokig när de håller på och väsnas som bara den, för att möblera om, boa och greja.

Tycker nästan lite synd om dem som aldrig kommer att få ungar trots att de boar så bra :p
Nästa vecka ska jag ringa vet. för att höra med dem om kastrering. Molly får bli först i sådana fall.

Var även ute med Nelly igår igen. Inte alls lika rädd även om det kom små stunder när det hördes höga ljud. Men nu skuttade hon runt en del, åt lite på grenar och kom flera gånger mot mig när jag lockade på henne.
Nästa gång är det väl Mollys tur att få komma ut också.
Ska iaf försöka så att de får komma ut ett par gånger i veckan, så att de får lite "nytt".

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback