Senaste Inlägg

Bra team

Det är jag och Nemo!

Jag har försökt komma in i vanan att ut och jogga en gång i veckan. Nemo är med mig på turerna, vi brukar börja med en rask promenad, sedan springer vi en hel del och så blir det par korta nos- och kisspauser.
Så fort vi är borta från vägen så springer Nemo lös.
Helt perfekt bredvid mig!! Viker inte av alls, är fokuserad och bryr sig inte om annat.
Så där som man liksom drömmer om när man skaffar hund....

Och jag är så glad för att vi är där idag.

Vi brukar avsluta joggingturerna med att han får ta sig några varv och busa lite, tycker det känns som en bra avslutning när han varit så fokuserad.

Känns som vi äntligen går lite framåt nu.
Allt handlar ju om mig, hur mycket jag orkar, vill och har lust med.
Och nu har jag lagt lite mer fokus på träning.
Dvs tar med långlinan ut ibland, tränar fotgående, använder klövjeväskan och lite mer allmänt intresse från min sida om att vi ska bibehålla vår kontakt.
Tycker det känns som att det blir en bra höst för vår del :)

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback