Senaste Inlägg

Torsdag

Det rullar på här.
Är lite kämpigt på dagarna nu när vi båda jobbar men det får gå.
Igår fick Nemo en tråkig dag då killen bara var hemma på lunchen. Men det blev iaf promenad med lösspring i skogen. Och på eftermiddagen blev det två längre promenader, inomhusaktivering samt klickning.
Idag fick han vara ensam i drygt 5,5 timme och jag får dåligt samvete. Samtidigt är det väl tur att man får det, för jag förstår inte sånna som lämnar hundarna hemma en hel arbetsdag. Big no no. Så jag tog komp nu på eftermiddagen och så gick vi en promenad och Nemo fick vara lös.
I eftermiddag ska vi köra min farmor o farfar till landet så då kommer han att få springa av sig en del där också.
Imorgon får han vara med mig på jobbet, då flera där har ledigt imorn.

Så det funkar. Varje måndag och tisdag är han dessutom i Stenshult och kan gå in och ut som han vill, busa med Sixten, springa på tomten, gå långpromenad osv.

Det får liksom vara så nu tills vi flyttar.

Har kollat runt med några veterinärer här i området och inga verkar kastrera honkaniner!
Dom rekommenderar bara Blå stjärna i gbg.
Vilket kommer betyda att vi inte kan kastrera dem (Molly) förrän vi har semester.

Ställde tillbaks Mollys hus häromdagen.
Direkt boade hon. Jobbigaste är att hon drar in ALLT i huset, även det som ligger i toalådan. Vilket betuder att hon sen kissar direkt på burgolvet. Inte så trevligt.
Så nu får tills vidare ha en låda i buren, så att hon har något att sitta på.
Dom har ju en massa krypin och så i hagen, så hon får hålla till godo med dem.


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback