Senaste Inlägg

Arg som ett bi

Jävlar asså.
Idag har det smällt från och till hela dagen.
Till och med när vi var uppe hos farmor o farfar idag, smällde det. När vi skulle åka hem kom det en jäkla massa smällar.. men då joggade jag med Nemo medan killen hämtade bilen, vilket verkar funka lite i alla fall. När vi kom hem började igen.. Nyss var jag ute, bra arg, och sa till några ungjävlar som stod precis utanför huset och avfyrade smällare. Förklarade åter igen att det är förbjudet med smällare och att man måste vara 18 år för att hantera fyrverkerier. Sa dessutom till dem att jag ringer polisen om jag ser dem igen... och har de nån kvar att smälla så är det skogen som gäller. Eller klockan 00.00 på nyårsafton.
Dom var mest kaxiga men jag sa även till dem att om dom inte bryr sig om polisen så kanske deras föräldrar bryr sig.. för det räknas faktiskt som langning när underåriga har fått smällare/fyrverkerier.

Nemo ligger under husses skrivbord och gömmer sig. Han fick en relax-tablett, naturligt lugnande. Man ska egentligen ge typ 6 tabletter under en dag för att det ska verka men eftersom han inte har fått dem innan så börjar vi lugnt, och hoppas på att åtminstone hjälper pyttelite. Dapen är inkopplad sen länge sen och jag vet inte om den hjälper, men jag vill heller inte vara utan den eftersom det kanske då skulle vara värre?

På nyårsafton åker vi ut till Stenshult och killens mamma. Förhoppningsvis smäller det inte där. I alla fall inte som det kommer att smälla här på tolvslaget.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback