Senaste Inlägg

Julklappar och snö!

Idag har vi köpt julklappar till Nemo. Ja, förutom allt som jag har beställt då :)
Tänk att det kan vara så roligt att shoppa till sina djur :p
Det var i alla fall kampanjpris i zooaffären på aktivitetsspelet Dog Trubble. Kampanjpriset var på 249 kr. Men så fanns det ett medlemspris också för 179 kr. Så givevis blev vi medlemmar i affären och fick spelet för det billiga priset. Man får ju inte vara dum :)
Köpte även ett jättestort oxben för 49 kr. Han får väl det vid jul men tanken är att han ska ha det vid nyår, så att han får något att riktigt smaskigt när det är som läskigast. Sedan om han kan han äta det eller inte, det återstår att se.

Nu har ju snön kommit och Nemo älskar det. Han har fått riktigt bra dagar nu med en massa spring och bus. Nyss var jag ute på en kvällsrunda och vi hade skitkul. Jag såg ut som en tioåring med termobyxor och mössa nerdragen men vad gör det. Dock kom det en liten lös hund lös i full fart mot oss. Den var snäll och ville leka så Nemo blev inte skrämd eller så. Men jag blir så förbannad. Ägaren kom och hämtade den och sa inte ett ord till oss! När vi sen gick sprang den efter oss och han fick hämta den igen. Utan ett ord!
Bara för att det inte händer något så betyder det inte att man är "skuldfri". Man kan ju åtminstone be om ursäkt eller ha hunden kopplad om det inte fungerar!
Jag sa dock ingenting, hade velat säga ett par väl valda ord, men jag orkade inte förstöra mitt eget humör. Jag ville ha en trevlig och kul stund ute, och inte behöva gå och irritera mig på ansvarslösa hundägare.

Ögoninfektionen läker på bra och det ser inte alls så farligt ut längre. Skönt!

Inga bilder idag, hade gärna velat ut och fota i snön men det är för mörkt och snöar en del så det får bli en annan dag!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback