Senaste Inlägg

Lördagskul

Igår var det full rulle på dagen vilket var bra eftersom vi var på 30-års fest på kvällen.
Först startade vi med hundträff i Vänersborg, roligt att träffas igen!
Nemo blev utskälld av en liten Luna direkt men efter att hon fått nosa igenom honom grundligt så beslöt hon sig för att han var kul kille och sedan lekte de som bara den.



Efter träffen var Nemo trött, vilket var otroligt skönt eftersom han som sagt haft lite svårt att slappna av ett tag. På kvällen innan vi gick på fest så hade jag lovat att ta ut en bekants hund eftersom hon jobbade och inte kunde ordna hundvakt. Så vi åkte upp och Johan gick in och hämtade Baghera. 2-åris stor svart okastrerad hanhund. Det gick kanon, Nemo och Baghera fick hälsa efter en liten promenad och det var så roligt att se dem.
Båda tyckte det var lite läskigt, men gjorde lekinviter hej vilt för att visa varandra att de inte var farliga hihi. Ena stunden backade Baghera när det blev för läskigt, nästa stund var det Nemos tur. Sedan kunde de inte hålla sig, utan började busa runt.
Så roligt att se två hundar mötas för första gången, och att båda vara likadana. Ingen som var på, ingen som var arg, misstänktsam eller reserverad. Utan två nyfikna försiktiga och snälla hundar.
Dessutom är det roligt att se en stor svart okastrerad hanhund av grövre ras vara lugn och försiktigt. Man är liksom så van vid att en sån hund lätt hamnar i fel händer och får då fördomar om hur den ska bete sig.
Även om jag aldrig träffat honom innan så visste jag ju dock att han skulle vara snäll och så, och jag kan ju såpass bra läsa hundar att jag ser hur de reagera osv. Men ändå är det så roligt att se. Hur de kan gå bredvid varandra utan att bry sig, att de kan leka, och visa varandra respekt när den ena tycker det är lite läskigt osv.

Så Nemo fick en bra dag i går.
Idag har det varit lite lugnare, jag har världens mensvärk så jag har inte orkat med så mycket. Men lite städning och en egen rolig promenad med Nemo blev det iaf.

Kaninerna rök ihop ordentligt igår eftermiddag i hagen.
Och idag var det likadant när de fick komma ut tillsammans :(
Det som har funkat så bra... så tråkigt.
Så senare har de fått vara ute var för sig i hagen.
Vill ju att de ska ha nytta och sällskap av varandra :(

1 Kommentarer

Postat av: Anonym den 2009-12-13 @ 20:42:06

det där med kaninerna tror jag inte är nån fara. när jag skaffade mina två första så bråkade dem då och då och skrek så man trodde att dem höll på att döda varann, men det gick över ganska snabbt så jag tror att det har o göra med den nya miljön och dem kommer vänja sig såsmåningom.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback