Senaste Inlägg

Nelly och Nemo

Kaninerna mår bra, lite tråkigt är det att vi får ha dem isär men så är det. Ska nog testa en gång till nu när jag ledig och se om det har lugnat sig mellan dem. Tråkigt eftersom vi ville att de skulle ha sällskap av varandra. På sätt och vis har de ju det, eftersom de bor bredvid varandra och hälsar genom burgallren när den ena av dem är ute. I hagen får de vara i stort sätt hela dagen och kvällen, men de får turas om.

Båda två kissar på låda så det är lätt att städa varje dag. Sedan blir en lite större städning i veckan. Dock har Molly börjat kissa lite i hagen nu vilket inte är så poppis. Men vi ska ställa in en till låda där för att se om det hjälper. Eller så är det revirkissning eller nåt.

Idag fick Nelly bekanta sig för första gången med köket. Hon tyckte det var roligt att få komma ut till något nytt. Nemo fick vara med men med munkorg. Den är egentligen alldeles för stor för honom men jag tänker mest på ifall han skulle få för sig att nalla lite på Nelly, då kommer han inte åt att öppna munnen helt iaf ;)
Han brydde sig dock inte så mycket, för jag satt och matade honom med kött haha. Nelly var i alla fall framme flera gånger och nosade på honom och Nemo fick massa gott, och det är så jag hoppas på att han ska bli kaninren. Att det lönar sig att inte bry sig om kaninerna så värst mycket. Detsamma när han är med mig vid burarna. Ibland gnäller han lite och är ivrig men så fort han lugnar sig blir det lite godisregn titt som tätt.

Han är ju snäll och vill dem egentligen inget ont men han glömmer sig ibland och blir lite för fokuserad så därför fortsätter vi träna och tar allt sakta men säkert.


Nelly nyfiken


Nelly smyger sig fram till Nemo



Det kanske inte ser så snyggt ut men hellre ta det säkra före det osäkra. På detta sättet får han ju vänja sig, vara med osv. Den är som sagt för stor för honom, men det är lite bra också för då är det inga problem för honom att ta gotta osv. Det jag vill undvika är att han ska kunna göra ett snabbt ryck osv om det skulle bli för lockande, innan han är helt säker på vad som gäller om Nelly är omkring honom.
Känns lite konstigt att sätta munkorg på honom när vi är så inriktade på klickerträning och positiv förstärkning. Men som sagt, detta är ju bara till en början och det gör det lättare för honom att vara med eftersom han inte lockas lika lätt om hon springer lös bredvid honom.


Sötnos



Närgången Nelly



Nelly kommer nära och Nemo får smaskigt godis
Kött är mycket bättre än kanin anser Nemo!



Sedan fick han vara utan munkorgen och träna på att sitta still medan jag skulle bära Nelly tillbaks till hagen :)



1 Kommentarer

Postat av: Niketesse den 2009-12-23 @ 09:28:35
http://metrobloggen.se/Niketesse

Visst inte bara jag som har munkorg som en säkerhetsåtgärd. Här är det för att inte få saker sönderbitna när jag inte är i närheten.

Önskar er alla en riktigt god jul. Massor godis till vackra Nemo


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback