Senaste Inlägg

Fredagen

Igår hände det en hel del för Nemo.
Medan jag jobbade hela dagen skötte husse Nemos aktivering.
De åkte ut till Landbadet för att ha lite ensamtid och roligt tillsammans. Nemo blev "påhoppad" av tre lösa hundar, när han var i koppel och blev såklart rädd. Som tur är, eller vad man ska säga, så var det en som vi känner lite och hennes hundar. Hon var snabbt framme och kopplade dem, så det hände ingenting. Och det jag menar med tur att vi kände henne (det tyckte nog hon också!) var att Nemo fick springa lös och busa med två av hundarna en liten stund efter. Helst hade det ju varit bäst om de inte alls kommit framspringades till honom, men eftersom det hände, så var det bästa som kunde hända att han sedan fick springa och busa med dem. Annars hade det nog tyvärr satt sina spår..

Vid 18-tiden hade vi middag här hemma med min familj. Även syrrans hund Bamse var med. Dock tigger Nemo värre än jag vet inte vad vilket tyvärr gjorde mig lite irriterad. Anledningen till att han tigger så när det är massa folk är ju för att de envisas med att ge honom nåt också, lite då och då. Gah! Varför kan man inte fatta? Ge honom ingenting när vi äter, så fattar han efter en liten stund, och så slipper man ha hans huvud bredvid tallriken liksom.

Nemo fick i alla fall en heldag och sov som en stock senare på kvällen när alla gått.
Nu blir det snart en långpromenad och sedan blir det en lugn dag.
Kanske kommer upp ett par bilder sen om jag orkar gå igenom kameran :)

1 Kommentarer

Postat av: Lily den 2009-11-08 @ 03:02:22
http://www.metrobloggen.se/SpanskaLoppan

Du verkar så duktig med Nemo så jag tänkte vara lite fräck och fråga dig hur du har gjort när han vart lös och "försvunnit"? Blir han osäker när han inte hittar dig? Jag försöker gömma mig när min lilla tjej inte lyssnat men ja..hon ser sig omkring efter mig sen strosar hon iväg för sig själv...Tips på vad jag kan göra då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback