Senaste Inlägg

Hundintresserad husse sökes

Ibland önskar jag att han hade lite mer hundintresse. Eller egentligen behöver han inte ha så värst mycket hundintresse, men åtminstone lite mer Nemo-intresse.
Vi har haft diskussioner förr och han har varje gång känt att han vill ha bättre kontakt med Nemo.
Som jag och Nemo har.
Men det blir en eller två gånger som han anstränger sig, sedan är det som vanligt igen. Lite bus med leksaken inne och korta kisspromenader.

Nu är jag sjuk. Feber, förkyld, ont i hals och kropp.. influensa eller en rejäl förkylning i alla fall.
Igår fick inte Nemo så mycket, vilket egentligen inte gjorde något eftersom fredagen var bra och vi idag hade tänkt att både åka på hundträff och hem till min farmor och farfar. Men eftersom jag är sjuk blir det inget av det.
Jag har varit nere och jobbat några timmar nu eftersom jag verkligen måste jobba men kommer antagligen inte kunna vara nere på jobbet imorn (vill ju inte smitta andra). Husse och Nemo hade vilat under de timmar jag var iväg. Precis som Nemo fick göra hela förmiddagen. Så nu är han så klart pigg.
Och jag orkar verkligen inte gå ut någon promenad eller aktivera honom. Jag vill bara ligga och vila och bli frisk..

Tänk då om husse kunde tänka lite på Nemo. Ta en långpromenad, åka iväg med bilen och släppa honom, aktivera honom inomhus eller vad sjutton som helst. Bara göra något med vår hund!
Men nej.. det är tydligen upp till mig att trötta ut honom trots att jag känner mig ynkligast i världen.

Jag gav honom en kartong med lite godis i, sedan får jag väl försöka aktivera honom med aktiveringsspel...
Ikväll ska jag försöka klicka med honom en del, men jag måste få vila nu.
Jag önskar bara lite mer intresse och engagemang från husses sida.

Ett gnällinlägg jag vet. Men jag får väl kompensera det med lite bilder senare, från vårt klickpass igår.
Och om någon vet hur man klickar in sin sambo på att ha lite mer engagemang och intresse får ni gärna meddela mig ;)

4 Kommentarer

Postat av: Maira den 2009-11-08 @ 15:42:20
http://www.guldhunden.se

Skicka dem på kurs tillsammans utan dig! En julklapp kanske...? :)

Postat av: Mia den 2009-11-08 @ 16:23:46
http://ordochbild.blogg.se/

Krya på dig!

// Kram...

Postat av: Niketesse den 2009-11-09 @ 17:09:19
http://metrobloggen.se/Niketesse

Krya på dig!!! Håller med Maira att du ska skicka dem på kurs tillsammans. Det kan göra susen.

Postat av: Jessan den 2009-11-10 @ 13:18:57
http://soderhund.blogspot.com

Vi har lite samma problem här. Husse vill nog gärna men tycker det är svårt att komma på vad han ska göra. Och svårt att tänka i förväg att Boo behöver ut då och då, eller att ett klivkerpass vore bra. Så jag är den som måsta påminna och komma med förslag vilket gör mig på dåligt humör :). Dessutom tycker husse att det är skittrist med promenader - vilket det ju är om man bara går landsvägen rakt upp å ner. Så, vi har bestämt att Boo och Anders ska gå en kurs ihop, något specialicerat som jag inte kan. Kanske tom agility. Tror det kan vara rätt medicin. Att ge det som julklapp var ju så klart genialiskt!



Krya på dig, förresten. Hösten 2009 kan vara den krassligaste i mannaminne, blä!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback