Senaste Inlägg

Show

Två tankar så här på kvällskvisten.

1. Jäklar vad många bitar det kan bli av en köttbulle.
2. Hundar är förbaskat smarta och lättlärda!

Eftersom han blev mutad på eftermiddag ville jag gottgöra honom lite med ensamtid och något skojigt, så jag delade en köttbulle i ca 20-30 bitar och så hade vi ett klickpass med båda gamla och ett nytt trick. Eller trick och trick, jag ville att han skulle stå på bakbenen utan att hålla i sig så att säga. Ett par gånger satte han det precis som jag tänkte, och resten av gångerna funkade det bra. Han fattade i alla fall direkt vad jag är ute efter.

Jag har en liten tanke på att (på långsikt) sätta ihop ett litet program med honom, som man kan visa upp lite sådär malligt för släkt och vänner ;p
Närå, men han tycker det är så roligt att träna tricks och klicka, och jag börjar tänka en del på hur man verkligen kan dra nytta av det. Så att börja med ett litet uppvisningsprogram med lite dans, sitta vackert, ligga på sidan, fånga godis och en bugning som avslutning ska ju inte vara omöjligt. Han kan ju i princip allt, sedan är det ju bara att få ihop allt på en och samma gång också :p

Men detta känns som en bra grej i höst. I början tänkte jag ju lite på att cykla en del med honom och träna med koner på fotbollsplanen, men nu kommer vintern och mörkret så det känns det inte alls lika aktuellt. Så en inomhus grej är bättre :) Vi gör det ju redan en del, men det är alltid roligare att ha något litet mål att gå efter.

1 Kommentarer

Postat av: Jessica den 2009-11-05 @ 10:25:59
http://soderhund.blogspot.com

Vad kul om du sätter ihop ett litet program - youtube då pls :-). Jag är helt värdelös på att komma på bra trix, men tycker det ser helfestligt ut med Freestyle. Ska ta tag i det där, tror jag. Fingemang när det viner höststormar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback