Senaste Inlägg

Flytt

I sommar ska vi flytta. Mest för Nemos skull faktiskt.
Killen har sökt in på utbildning och kommer han in där blir det att pendla till gbg varje dag. Och om han inte kommer in.. ja, han ska ju ut i arbetslivet igen ändå.
När vi skaffade Nemo jobbade jag deltid, men nu är jag uppe i heltid. Killen blev bra nog arbetslös när jag gick upp i tid så hittills har det löst sig med Nemo. Men tids nog så kommer vi ju båda jobba heltid.
Det finns ett hunddagis i stan men det ligger utanför stan och har lite kassa öppettider, så det alternativet funkar inte. Dagmatte eller hundvakt då? Jo visst, men samtidigt känns det lite osäkert. Jag vill inte lämna bort Nemo till vem som helst liksom...
Så då kör vi istället på detta alternativ, dvs flytta.
Vi har fått en lägenhet som ligger en minut från mitt jobb. Så då kan jag ha med honom ibland, samt gå hem på lunchen nån dag, jobba hemifrån ett par eftermiddagar osv. Vissa dagar kanske det behövs hundvakt men då har killens mamma lovat att ställa upp och hjälpa oss med det, så det känns bra.

I området finns det bra promenadvägar, närheten till Skeppsviken och havet, strandpromenaden, Emaus, grusplaner att träna på osv. Nackdelen är att det inte finns någon direkt skog intill. Det kommer jag att sakna. Nyss gick jag med Nemo lös här bakom husen, vid bäcken. Den vägen tar kanske bara en kvart, 20 minuter om man går hela tiden men fördelen är att han kan springa lös ju. Några sådana ställen finns inte riktigt där vi ska bo så tyvärr blir det inte lika mycke lösgående för honom. Men vi har ju ändå bil, så vi har sagt det att vi får anstränga oss lite mer nu bara på vår lediga tid. Nemo ska såklart fortfarande få chans att springa lös i skogen!

Kaninerna kommer att få nya burar, hemmabyggda. De två de har nu tar alldeles för mycket plats, eftersom vi nu kommer att flytta till en mindre tvåa (vi bor i en trea idag). Burarna kommer fortfarande vara stora till dem, och sedan kommer de att få vara mer lösgående istället för att ha en hage som de ha nu.

Känns i alla fall bra att vi kommer att bo så nära mitt jobb, allting blir så mycket lättare då.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback