Senaste Inlägg

Ibland har man tur

Idag åkte vi upp med Nemo till Fridhem.
Lite nytt för honom, och där finns gott om ängar att springa på.
Ena stället var dock upptaget med ett par lösa hundar, först tänkte jag tanken på att kolla om Nemo kanske kunde få vara med men eftersom de var så små hundarna struntade vi i det och gick istället lite längre bort och släppte honom.
Han skötte sig bra och jag hade med lite kyckling som godis. Men jag märker ändå att det är dags att börja ta tag i lite träning igen. Inte bara den där vanliga träningen utan faktiskt lägga lite manke till.
Det är så lätt att man börjar bra och sen förslappas man... och tänker "äh allt går ju bra". Men jag vill vara lite mer säker på honom ifall något skulle inträffa, och inte bara lita på tur och tillfälle liksom.

Anledningen att jag tänker lite så är för att det kom en hare bara en minut efter att vi kopplat honom och börjat gå igen. Nemo såg inte haren, som sprang rätt emot oss, så jag vände hans uppmärksamhet mot mig och kycklingen, så att haren fick en chans att se oss och sprang sedan åt ett annat håll.
Men hade Nemo fått se på den när han var lös är jag säker på att han hade suttit efter den med full fart.
Ja, det hade kanske de flesta hundarna iofs, men har man en bra grundträning, som man fortsätter att underhålla, är ju chansen större att kunna bryta det.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback