Senaste Inlägg

Liten paus

Det har varit dåligt med uppdateringar, jag vet.

Under veckan som gått har vi varit ute och letat hund en del. En 5-månaders valp har sprungit lös ute i en veckas tid här i Uddevalla och jag, killen och Nemo har varit ute och letat. Vi har träffat på den flera gånger, men den är väldigt rädd och springer så fort man kommer nära. Stackars liten!
Jag har pratat med polisen men de verkar inte kunna göra så mycket, ägaren bryr sig inte om hunden och det har inte funnits något "seriöst" eller "organiserat" letande.
Nu verkar det som att fler är inkloppade och om hunden inte redan är inne så hoppas jag verkligen att det blir snart!!

Nemo mår bra, vi hade en veterinärtid i fredags men tyvärr fick vi avboka den då vare sig mina eller killens pengar har kommit in. Ögoninfektionen läkte på några dagar då vi direkt började behandla med salvan. Men jag hade velat kollat upp ett par grejer till, så vi får väl boka en ny tid snart här.

Är dessutom inne på att kastrera kaninerna, så det vill jag också prata med vet. om. Kanske att de kan vara tillsammans om inte hormonerna styr?!
Dessutom boar Molly var och varannan dag, vilket inte känns så kul eftersom hon inte kommer att få bli mamma ändå. Så det är något som jag ska ta upp och diskutera med vet. om, så får vi se om vi kanske kan kastrera henne nu i sommar. Så länge det inte är något riskabelt och så vill säga. Kastrering är ju ändå ett ingrepp och det är klart att det finns risker med det...


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback