Senaste Inlägg

Massa positivt

Ja, nu har det hänt lite.

Nemo har busat med hunden som bor här i huset ett par gånger. Tidigare har han ju varit väldigt rädd och osäker på den, och första gången skällde han ut henne rejält. Men med ett par lekinviter. Andra gången gick det mycket bättre, och de busade som skam efter en stund.
Han har även fått hälsa på ett par valpar i området så hundmöten har åter igen blivit något positivt.
Skönt!

Igår fick han, hör och häpna, vara med husse på jobbet. Han var ute hos sin pappa och hjälpte till med att snickra och lite sånt så Nemo fick vara med. Han sprang lös ute på gården, var med i ladugården, gick och käkade hästbajs bäst han ville, rejsade osv. En heldag med andra ord. På ett nytt ställe dessutom och med husse.
Skönt det eftersom jag jobbade till 21 igår.
Men tro inte att han förstod att han var trött när jag kom hem.
Nej då, först skulle det busas lite med leksaken men det fick han faktiskt göra själv.
När han förstod att det inte blev något mer tvärslocknade han och insåg att han visst var trött :)

Idag blir en lugn dag.
Imorse var han lite risig i magen efter all hästbajs och dessutom bestämmer jag att han behöver en lugn dag idag för att bearbeta gårdagen.
Så när jag kom hem från jobbet förut tog jag den lilla rundan bakom huset, vid ån.
Lite dumt kanske för det var nästan en halvmeter orörd snö.
Nemo fick gå lös och kämpade på och hoppade runt.
Väntade duktigt in matte också, som var svimfärdig efter en lång o stressad dag på jobbet utan lunch. Då är det inte det smartaste att gå i så djup snö, för det är banne mig värre än ett träningspass.
På hemvägen, på plogad gata, tog han flera gånger kontakt med mig spontant.
Så allt känns åter igen väldigt bra nu.
Han är där han ska vara så att säga. Glad, kontaktsökande, okomplicerad, positiv och underbar.

Själv har jag åkt på en inflammation i axeln på grund av musarm. Känns mindre roligt.
Men Nemo är medicin. I söndags var vi ute i skogen och åter igen kämpade oss fram i all snö. Men då glömde jag faktiskt bort att jag hade konstant värk. Så nog har djuren en läkande kraft!

Nu ska jag egentligen jobba hemifrån men jag sparar nog det till lite senare.
Jag känner att jag behöver vila lite efter två kaos-dagar med värk.
Nemo vilar redan så jag ska gå och göra han sällskap...
Avslutar med lite bilder från i söndags:


Ny sele! (klickbar bild)


Att peppa Nemo att sig upp för snövallar gör susen för hans självförtroende!


Sedan blev det lite problemlösning.. hur ska man tag sig förbi detta då?


Kämpigt (klickbar bild)


Godissök


Finaste väntar in matte och undrar hur det går för henne


Bild tagen i bara farten och jag hade kunnat gjort vad som helst för att få Nemo skarp på denna bild!




1 Kommentarer

Postat av: H den 2010-02-10 @ 00:47:51

Vilka underbara bilder. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback