Senaste Inlägg

Otäckt ljud

Jag trodde att det var på våren/sommaren som de flesta väljer att skaffa valpar men jag verkar ha fel.
För som jag har sagt tidigare, här kryllar det av valpar nu.
Igår var det dags igen, på kvällisen med husse fick Nemo hälsa på ännu en valp. En blandning mellan rottis och amstaff (som verkar var en ganska så vanlig blandning?).

Nemo tycker valpar är jättebra, säkert för att de inte alls är läskiga som vissa stora hundar kan vara.
Så det är ju bra att han får hälsa på snälla hundar, och det är ju såklart bra för valparna också att få hälsa på en större och äldre snäll hund med bra hundspråk.

För övrigt så har Nemo en ljudrädsla. Ja förutom den vanliga skotträdslan alltså.
De håller på att spränga här i området, och själva sprängingen bryr han sig inte direkt om då den mest vidrerar en massa. Men ljudet innan... detta sker en gång per dag och det är ett långt, högt och tjutande ljud. När han hör det blir han orolig, sedan släpper det visserligen direkt efter. Men så idag när husse mötte mig på stan och vi gick vidare hem så kom ljudet igen.
Nemo blev orolig, och var det nästan hela vägen hem.
Inget kul alls att se honom sån.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback