Senaste Inlägg

Världens goaste

Åh vad han är underbar.
För en liten stund sedan låg vi i sängen och väntade på att husse skulle komma hem. Vi lyssnade tillsammans på hissen och om det skulle vara husse, och under tiden gosade vi en masa.
Nemo la sig och skedade med mig och åh vad jag älskar den hunden!
När han burrar in sig, vänder upp magen och lägger huvudet under min haka.. Kärlek!

Annars har vi inte gjort så mycket. Ett par promenader, varav på en av dem fick han träffa och busa med en 7-månaders jack russel. Hon var en vilde kan man säga och Nemo blev faktiskt lite trött på henne efter en stund haha. Jag förstår faktiskt inte riktigt varför "vanliga" människor vill ha en jrt. Dom kräver ju enormt mycket, och verkar näst intill outtröttliga. Iofs finns det väl dem som älskar rasen och aktiverar den därefter men jag tror tyvärr att många skaffar dem för att de är små, aktiva och söta. Och ibland inte har så stor kunskap vad den faktiskt kräver.

Jaja, nog om detta. Jag vet ju egentligen inte alls vad den unga killen har tänkt göra med hunden. Fördomar? Jag?

För övrigt verkar Molly bli sugen på småttingar. Eller så boar hon bara.
Så här jag hittat henne de senaste två kvällarna:

2 Kommentarer

Postat av: Gealach den 2010-02-18 @ 18:15:19
http://gealach.wordpress.com

Sötnin!



Inte helt olik vår lille Ninus... :-D

Postat av: Söderhund den 2010-02-19 @ 09:05:30
http://soderhund.blogspot.com

Alla är vi olika - jag blir tex hemskt sugen på en Mudi efter att ha läst "Det är en ”ociviliserad och opolerad” liten urhund, som kan förvandla tillvaron till en berg-och-dal-bana och som kräver en god portion humor och anpassningsförmåga från ägarens sida" med flera mindre smickrande saker om rasen. Jrt intresserar mig inte, men främst på grund av rasens rädslor. Det kombinerat med stress = recept på utfall och annat trist. Men en hög aktivitetsnivå faller jag garanterat för. Men, så har jag ju Boo också, inte direkt en latmask :-).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback