Senaste Inlägg

Mer mys matte

Jag har ju berättat lite om att Nemo varit lite mer krävande än vanligt under hösten.
Speciellt gentemot mig.
Jag har varit mer inne på att han varit överaktiv än understimulerad, eftersom husse ändå bättra sig enormt nu för tiden och gör saker med Nemo.
Och sen grejar ju jag med honom när jag är hemma från jobbet.
Men det har liksom inte spelat något roll, han har inte blivit nöjd hur mycket aktivering han än har fått.

Och idag slog det mig.
Jag jobbade hemifrån på eftermiddagen och tog en paus och gick och la mig efter en stund på grund av mensvärk.
Och Nemo la sig som vanligt tätt intill och så gosade vi en massa.
Och det är nog där problemet har legat en del!
Han har inte fått lika mycket kärlek som tidigare.
(Usch vad hemskt det lät)

Nemo är fruktansvärt gosig.
Och när jag jobbade halvtid som i våras så tog jag nästan alltid en liten powernap mitt på dagen vilket betydde att ligga nära och gosa gosa gosa.
Och det blir det ju väldigt sällan nu, eftersom jag kommer hem vid 17-18 tiden på kvällen.
Jag tror att han saknar det.
För idag har han varit lite mer som förr. Dvs nöjd trots att vi inte gjort överdrivet mycket. Han har fått springa lös i skogen och vi har klickat en del. Men även den där långa gosstunden.
Så han har inte suttit och stirrat ut mig och varit krävande. Även om han är pigg och vill göra saker, så är det inte det där överdrivna.

Sedan så tror jag fortfarande att han saknar att ha mig hemma mer.
Eller jag vet det.
För det är sån skillnad på honom om jag är hemma en halvdag - heldag än när jag jobbar långa dagar.
Inte någon större skillnad mot husse, men mot mig.
Och jag kan inte hjälpa att jag stundvis kan bli irriterad av att han kräver 100% uppmärksamhet när jag väl är hemma de dagar då jag haft mycket på jobbet. Trots att han har fått mycket av husse.
Jag älskar att aktivera och träna honom, men jag vill hellre erbjuda honom det än att bli krävd att göra det om ni förstår mig rätt.

Jag kan ju inte börja vara hemma från jobbet för att ligga och gosa med honom.
Men vi ska helt klart börja spendera lite mer tid i soffan framför teven eller i sängen med en bok, och mindre tid framför datorn.
För när vi sitter här är ju inte Nemo med på samma sätt som om vi sitter vi teven.

Lite svamligt inlägg kanske men poängen är:
Mer gos åt Nemo!


2 Kommentarer

Postat av: Niketesse den 2010-01-20 @ 07:58:19
http://metrobloggen.se/Niketesse

Det ligger nåt i det du skrev. Märker samma sak med mina hundar så mer gos åt hundarna framöver. Vi har alltid en gos stund på kvällen i soffan. Innan tikarna började bråka hade vi en sån stund mitt på dagen också, men funkar inte om tjejerna ryker ihop under tiden.

Tack, vi får se om det dyker upp några fler beställningar framöver. Mycket tacksamt om det kan trilla in några kronor extra.

Ha det bra och gosa med Nemo riktigt mycket nu :)

Postat av: Nanna den 2010-01-20 @ 13:47:41
http://innerlandia.wordpress.com

Hej!

Nanna och Dina här! Det var länge sedan jag var inne och läste på Nemos blogg, faktiskt hade jag ju ingen aning om att ni hade flyttat bloggen heller. Men ska sanningen fram så har jag tänkt på er lite då och då och undrat hur det gått för er. T.ex. tänkte jag på er under nyår, då jag vet att Nemo inte riktigt klarar av smällarna.



Dina har det bra, och egentligen finns det ju alltid någonting att skriva om men jag tyckte att det blev alldeles för mycket av både bloggskrivande och -läsande så jag har skurit ner det rejält.



Vilket förstås inneburit mer gos åt Dina ;) för som du säger, det blir inget gos när man sitter framför datorn. Men jag hoppas att det här inte betyder att du lägger ner Nemos blogg.



Nu ska jag kika litet vidare på bloggen för att se hur ni har haft det. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback