Senaste Inlägg

Tre i sängen

Igår gick vi och la oss tidigt, redan vid elvatiden på kvällen.
Båda va sjukt trötta så det var skönt att krypa ner tidigt och vakna utvilade idag.

Nemo sover ju alltid med oss i sängen.
Beroende på vem som lagt sig först (det brukar vara jag) så lägger sig Nemo på husses sida av sängen.
När husse vill lägga sig så går Nemo antingen neråt i fotändan, suckandes efter ett par tillsägningar om att maka på sig. Eller så ligger han helt enkelt kvar och det slutar med att husse (eller jag) knör ner sig bredvid honom.
Men oftast så flyttar han på sig och då går han alltid till min sida, sätter sig ner och väntar.
När jag har makat mig bort lite så lägger han sig ner bredvid mig, med huvudet på kudden och tassarna mot mig.
Så ligger vi där och gosar och ibland kan det hända att man får en tass rätt i ansiktet, vilket betyder att man visst glömt att klappa lite :)
När jag säger godnatt är det godnatt som gäller och då ligger han kvar, somnar och sen brukar han vakna till och gå ner till fotändan eller ner till sin fårskinnsfäll på golvet.

Vi har ju inga problem alls med detta utan tycker ju om att han finns där med oss, även de gånger då han ligger i mitten, knöendes och sover som en stock när vi helst hade velat ligga nära tillsammans.

Undra om alla skulle uppskatta det?
Hur tänker ni med hundar i sängen?

Vi skrattade igår när vi tänkte på om vi inte hade varit tillsammans och någon annan hade legat i sängen. Hade den personen uppskattat en blöt hundnos på halsen? Eller en tass i ansiktet när som helst?
Eller de gånger då man vill ha lite mys, och man nästan får hela hunden över sig som samtidigt säger "Hej, glöm inte bort mig, jag vill gärna vara med i ert mys!".

Vi kom iaf överens om att vi är väldigt glada över att det är vår hund och att vi har samma inställning till vad en hund är. En riktig familjemedlem.




3 Kommentarer

Postat av: Maria&Oskar den 2010-03-06 @ 18:20:55
http://www.guldhunden.se

Ja, hur tänker vi med hundar i sängen. Jag vill helst ha så många hundar i sängen att jag knappt får plats själv, det tycker jag är mysigt. Enda kravet är att de inte snor mitt täcke eftersom jag är så frusen. Oskar vill tyvärr inte sova i sängen eftersom han älskar sin hundsäng, men han kommer alltid upp på lite morgongos. Och skulle vi ta bort hundsängen skulle han sova hos oss.

Även hundar på besök får sova i sängen eftersom det är en sån trygghet för dem att få vara nära, om de är vana hemifrån. När vi passade Tuva och Pedro förut hade vi på morgonen tre hundar i vår 1.20 säng vid ett tillfälle - supermysigt!

Postat av: Helena den 2010-03-07 @ 01:30:28
http://vildhumlan.blogg.se/

Vilka mysiga bilder. Jag har gärna hunden i sängen och hundar på besök får också vara där. :)

Postat av: Marie den 2010-03-10 @ 21:27:34
http://mariesvovvar.blogspot.com

När vi fick våran Trude från spanien för 5 år sedan så låg hon i soffan , hon hade en del utav soffan med sin kudde, sedan så fick hon ligga hos oss ibland, men hon fick komma själv, när vi fick Findus så låg båda vovvarna i sängen, men det blev lite trångt då och då och man kunde ej sova så bra, för båda vovvarna sov på min sida och Trude vill helst ligga på min kudde annars så går hon och lägger sig någon annanstans, nu när vi har Gucci så är det hon som ligger under täcket, och Findus och Trude får ligga också i sängen om de vill , men vi har haft perioder då vi tycker att de kan ligga på golvet eller på sina platser, Trude har en röd kudde i sovrummet, köpt på IKEA , som hon älskar att ligga på, sedan har vi en tjock matta vid sängen där Findus brukar ligga och sova, alla vovvarna sover med oss i sovrummet, I vardagsrummet ,så har Gucci en plats i soffan, eftersom hon är en dvärgpincher så tar hon ej plats så hon ligger i ett av hörnen i våran hörsoffa, sedan finns det en biabädd, där findus oftast ligger och sover , så har vi en bäddsoffa den är Trudes, och Findus, Gucci ligger aldrig i den, och så har vi en tjock madrass med överdrag under ett blombord där vovvarna gillar att ligga om de vill vara ifred ,som ett litet hus och så har vi en till hundsäng, en rund, det finns i vårat vardagsrum ,så för våran del är det helt okej med vovvar i sovrummet, men kanske inte tre st i sängen.Mvh.Marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback