Senaste Inlägg

Fällningsdags

Just nu fäller djuren mer än någonsin.
På bara en vecka har det sagt pang.
Nemo låg bredvid mig i soffan förut och gosade, jag lovar jag hade en hel hund på mina kläder sen.
Har borstat honom var och varannan dag nu med en sån furminatorkopia, men det finns oändligt med hår!!
Molly fäller bra mycket hon också, det är som en svart ryamatta på kläderna när man haft uppe henne.
Fick borstat henne också. Nelly däremot fäller knappt nåt.

Fick även klippt kaninernas klor. Och jag skäms lite. För framklorna var långa på båda två. Jag har varit jättedålig på att klippa deras klor. Första två månaderna när de kom ville jag inte, då de var ganska så rädda och stressade. Sedan har jag klippt ett par gånger men då hade jag bara Nemos stora klosax vilket var lite svårt.
Nu har jag iaf fått köpt en mindre och fick klippt dem en del. Lite svårt är det också då båda har mörka klor så man ser inte pulpan (jag är bortskämd med Nemos fina vita klor). Men jag kunde ta en hel del iaf.
Jag hade räknat med lite sprattlande och så, men båda satt hur bra som helst och var hur coola som helst. Satt bakvänt i mitt knä så det var inga problem alls. Sötisarna.
Dom är verkligen för goa. Molly har jag dock bestämt mig nu för att kastrera (om det inte är för riskfyllt vill säga) då hon boar en hel del, ganska så ofta. Är lite jobbigt när hon drar in allt hon har i buren, päls, halm, sågspån, filt... Tror inte det är så värst roligt för henne heller...

När jag klippte Nellys klor satt vi en stund och gosade också i soffan. Nemo låg bredvid med huvudet i mitt knä, jämte Nelly. Han slickade lite på henne sötisen.
Sånna stunder är verkligen hur goa som helst.
Då vet man verkligen varför man har djur...

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback