Senaste Inlägg

Samma som igår

Ja, än så länge har dagen i stort sätt sett ut samma som igår.
Vi tog morgonrundan tillsammans, husse och jag, och hissen här är trasig. Blev ganska så yr och matt av att gå upp fem våningar i trappor...

Sedan la sig husse och sov igen medan jag satt och jobbade framför datorn. Efter ett par timmar hade Nemo tråkigt och eftersom husse bara låg och sov hängde det som vanligt på mig att ta tag i det.
Så vi gick vår lilla runda och han fick vara lös. Det konstigaste är att det finns hur mycket smaskigt (enligt Nemo) bajs som helst på den rundan. Men jag har aldrig sett någon gå där, vare sig själv eller mer hund.
Dessutom har Nemo reagerat lite på ett par ställen så jag tror att det kan vara något annat djur i farten där i det området.. en lite större pinne blev han nästan lite besatt av häromdagen och det var samma nu, även om den inte var lika intressant idag som första gången. Han gräver på den, biter på ett visst ställe på pinnen och är lite tokig i den. Jag stod och kollade intressant på och undersökte pinnen men kunde inte hitta något synligt. Han var dock inte svår att få med därifrån.

Trots att jag har jobbat så in i h-lvete den senaste veckan har jag varje dag försökt klicka lite med honom varje dag och det har gjort/gör susen. Han lyssnar, är uppmärksam, tar kontakt och allt det där ute nu igen. Han är iofs alltid duktig men ibland är det lite mer och ibland lite mindre :p

Nu ska jag, trots att jag är sjuk, snart ner och jobba ett par timmar. Finns vissa saker jag inte kan göra hemifrån tyvärr. Jag känner mig inte kry, men febern har i alla fall sakta men säkert börja gå neråt idag. Dock är jag fortfarande jäkligt förkyld. Men men. Måste man så måste man. Tydligen.

Lovar att försöka lägga upp lite bilder snart också.

PS: Det bästa när man är sjuk och ligger ynklig i sängen är när en varm kropp kommer och skedar med en. En lite blöt nos på munnen och ett gosigt huvud alldeles intill kinden. Det är kärlek det!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback