Senaste Inlägg

Kompisar!


(Det bästa med filmen tycker jag är när Nelly går fram till honom, Nemo rör lite på benet och Nelly blir lite rädd och springer undan, och Nemo tittar bara lite åt hennes håll och vill istället ha godis av mig :) )


Skrev just ett inlägg som jag råkade radera, typiskt!!

Nemo är numera jätteduktig kring kaninerna och får vara med mig i hagen hos dem.
Han hjälper till att städa golvet om kaninerna lagt lite pluttar där, han fokuserar mer på mig än på dem, visar sig duktig och får godis, och har börjat förstå att om han är lugn och snäll får han också vara med och blir belönad.
Så underbart!

För övrigt så är han fortfarande lite överpigg.
Han är egentligen trött, sover som en gris när han väl lagt sig, men det tar tid innan han inser det själv.
Jag försöker aktivera men också ignorera honom ibland. För det kan inte hända något 24 timmar om dygnet. Ibland är det tråkigt och det finns en anledning till det också, men den förstår inte Nemo just för tillfället ;)

Idag har han:
* Varit med husse i Stenshult och fått springa lös på drygt en timmes promenad (vilket betyder att han säkert sprang dubbelt så långt som de gick typ) samt busat med Sixten
* Fått sin frukost och kvällsmat i en kartong full med tidningspapper så att han fått söka och leta efter maten
* Gått en längre promenad på eftermiddagen för att möta mig efter jobbet
* Varit med mig hos kaninerna
* Fått klorna klippta
* Fått ett ben
* busat och lekt med leksak

Och ändå är han inte ett dugg nöjd till en början.
Mer ska mer ha ;)
Men sen när han insåg att det faktiskt inte hände så mycket mer så la han sig till ro och han sover än..
Så han ÄR trött, och han BEHÖVER vila, men jag önskar lite att han fattade det själv också..
Blir lite tröttsamt att behöva "tvinga" honom (dvs ignorera till slut) för att han ska inse..


1 Kommentarer

Postat av: Nanna den 2010-01-20 @ 13:55:37
http://innerlandia.wordpress.com

Hihi, vi hade ju en kanin hemma hos mina föräldrar, som hade en utomhusgård. Jag släppte visserligen aldrig in Dina i inhägnaden men staketet störde inte dem så mycket, Dina höll sig strax utanför staketet medan kaninen höll sig strax innanför, nosade på varandra och Dina gjorde alltid lek-inviter mot den.



Dina blev förstås förvirrad över kaninens "konstiga" kroppsspråk, men när den började jaga henne tyckte hon att kaninen var en utmärkt lekkamrat.



Och det är just poängen med min kommentar här - vem hade kunnat tro att en liten kanin börjar jaga en hund, det borde ju vara tvärtom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback