Senaste Inlägg

Var är ANKAN?

Idag har det också stått lite mental stimulering på schemat..
Började idag med en ny grej.
Och det blir inget nytt trick på ett tag nu.. de gör han i tid och otid för att få uppmärksamhet nu ;)
Så nu tänkte jag köra något mer lugnare, som kräver att han tänker lite mer.
Så vi har börjat med att han ska lära sig vilka leksaker som är vilka, dvs urskilja dem från varandra.
Det är inte så lätt som man tror!

Så jag började med den gula mjukisankan, den tycker han om och den är nog lättast att börja med.
Så jag la den tillsammans med en annan leksak och bad han gå fram till ankan, och klickade när han gjorde så.
Sedan bytte jag plats på leksakerna, la dem på ett annat ställe osv och det gick bra.
Men när jag bytte ut den andra leksaken, blev det genast svårare och han ville hellre ha den. Men då får han tänka, och komma på att ANKAN är den gula mjuka saken istället :)

Detta ska bli roligt att träna, går ju att utveckla i all oändlighet!

1 Kommentarer

Postat av: Maria den 2010-01-15 @ 16:55:17
http://www.guldhunden.se

Vad roligt, det där med namn på saker är hur kul som helst! Jag har själv tankar på att göra precis som du men inte kommit loss bara. Ska bli kul att följa hur det går! Jag fick även tips om att lära hunden sina olika kroppsdelar till namn. Coolt att be den lyfta höger baktass liksom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback